Koža

6 vitamina u borbi protiv suve kože

6 vitamina u borbi protiv suve koze

6 vitamina u borbi protiv suve kože

Koža je najveći organ i prva linija odbrane organizma, ali s dolaskom hladnog vremena ona gubi svoj sjaj, nežnost i mekoću. Muči vas suva koža lica i tela? Koža izgleda umorno i hrapava je na dodir? Potrebno joj je mnogo više vlažnosti i kiseonika.

Neki od koraka ka regeneraciji kože i postizanju lepšeg i svežijeg izgleda su borba protiv slobodnih radikala, podsticaj proizvodnje kolagena i uravnotežena proizvodnja sebuma. Pogledajmo koji su to vitamini i minerali potrebni našoj koži da bi ona bila nahranjena, meka i glatka. Kako stvoriti zaštitnu barijeru koja štiti kožu od štetnog uticaja okoline i sprečava gubitak vlažnosti? Ovih šest vitamina biće vaši saveznici u borbi protiv suve kože.

Vitamin A je zaslužan za lepu i negovanu kožu

Suva koža se peruta, crveni, zateže i pre će se na njoj pojaviti bore i fine linije. Bilo da se radi o koži lica, suvoj koži ruku ili celog tela, vitamini koje uzimate kroz ishranu i dodatno kroz kozmetičke proizvode mogu da pomognu da dođe do transformacije.

Retinoidi su klasa hemijskih jedinjenja koji su derivati vitamina A ili su hemijski srodni vitaminu A. Retinoidi su našli primenu u medicini gde regulišu rast epitelnih ćelija i dobro su se pokazali kod tretiranja bora, akni i fleka na koži, kao i za celokupnu hidrataciju kože.

Nedostatak vitamina A u organizmu može se primetiti – odlikuje ga suva i beživotna koža praćena svrabom. Nadoknadite ovaj nedostatak i nahranite svoju kožu. Vitamin A sprečava pojavu bora i deluje kao antioksidant, pa se preporučuje kako u ishrani, tako i u kremama. Vaša koža će vam biti zahvalna!

Ovaj vitamin nalazi se u šargarepi, batatu, mangu, spanaću, a ima ga i u govedini, jajima i mlečnim proizvodima.

Vitamin C pojačava proizvodnju kolagena

Vitamin koji, kao što znate, leči prehladu i utiče na naš imunitet, zaslužan je i za sledeće: štiti našu kožu od UV zraka i pomaže sintezu kolagena. Vitamin C deluje kao snažan antioksidans i neutrališe slobodne radikale. Slobodni radikali izazivaju oksidativni stres u koži dovodeći je do prevremenog starenja. C vitamin je zaslužan za proizvodnju kolagena u ćelijama kože, što pomaže u održavanju tkiva i odlaganju znakova starenja.

Veza C vitamina i kolagena

O kolagenu se sve više priča kada je polje dermatologije, nege i lepote u pitanju. Rezerva kolagena u koži opada kako starimo, a C vitamin je taj koji stimuliše njegovu proizvodnju. Kolagen je protein koji se prirodno nalazi u našoj koži i daje joj čvrstinu. Koncentracija kolegena doprinosi čvrstom i ujednačenom izgledu kože. Kako starimo, ona opada što doprinosi formiranju bora i gubitku jedrine i tonusa. Kolagen je vezivni i gradivni element zadužen za stanje naše kože, ligamenata, hrskavice, kostiju…

Vaše telo nije u stanju da sâmo proizvodi vitamin C, tako da se oslanja na vaš unos kroz ishranu. S obzirom da nismo u stanju da skladištimo C vitamin, ovaj hranljivi sastojak je potrebno unositi svakodnevno. Vitamin C se zbog svojih svojstava pružanja energije i blistavog izgleda koži nalazi i u mnogobrojnim preparatima za negu. Posebno je delotvorna vrsta vitamina C, poznatija kao L-askorbinska kiselina jer je izuzetno aktivna.

U kojim prehrambenim proizvodima ga možemo naći? Ima ga u citrusnom voću, zelenišu, borovnicama, paprici, brokoliju, jagodama, paradajzu i mnogim drugim namirnicama.

Vitamin E – štit za našu kožu

Poznato je da vitamin E služi kao štit. Štiti našu kožu od svega lošeg izazvanog sunčevim zračenjem. Vitamin E se u kožu transportuje putem sebuma i podsticanje prirodne proizvodnje ovog vitamina nešto je najbolje što možete da uradite za svoju kožu ukoliko imate suvlji tip kože.

Orašasti plodovi (orasi, kikiriki), biljna ulja, žitarice od celog zrna, pšenične i kukuruzne klice seme suncokreta, pamučno seme, ovseno brašno, jaja, majonez, džigerica, riba, piletina, sojino ulje, tamno zeleno povrće, detelina, mladi grašak, slatki krompir, neke su od namirnica koje obiluju vitaminom E.

Uz vitamine B kompleksa do besprekornog tena

Kompleks B vitamina sastoji se od vitamina B1, B2, B5, B6, biotina, folne kiseline (B11) i vitamina B12. Treba naglasiti da u slučaju nedostatka jednog člana treba nadoknaditi i sve ostale članove B kompleksa. Nedostatak vitamina B kompleksa u organizmu karakteriše gubitak apetita, suva i gruba koža, slaba kosa, premor, akne, nesanica… Da bi se bolje apsorbovao pomažu: vitamin C, vitamin E, kalcijum i fosfor.

Gde naći vitamine B kompleksa? U lososu, piletini i ćuretini, džigerici, lisnatom povrću, jajima, mleku, govedini.

Vitamin K rehabilituje kožu

Vitamin K je taj koji pomaže zaceljivanju rana i ožiljaka, s obzirom da je zadužen i za zgrušavanje krvi. Nalazi se u zelenom bilju u hloroplastima, tj. vezan je za hlorofil.

Vitamin K se može naći u namirnicama kao što su: kupus, prokelj, karfiol, kopriva, spanać, list pitomog i divljeg kestena, jelove iglice, lisnato zeleno povrće, paradajz, soja, šargarepa, grašak, krompir, svinjska džigerica, biljna ulja, riblje ulje, morske alge, kravlje mleko, sir, jogurt, žumance.

Sunčev vitamin – vitamin D

Sigurno ste već čuli da se vitamin D manje unosi putem ishrane ili suplemenata, a više tokom izlaganja suncu. Preciznije, ljudski organizam sintetiše provitamin D3 i fotohemijski ga pretvara u vitamin D3 (holekalciferol) izlaganjem kože UV zracima. Daje se kod prevencije rahitisa, kao i kod lečenja osteoporoze, a zadužen je za za pravilno formiranje i održavanje kostiju, zuba i kože.

U hrani ga ima u puteru, mleku, morskoj ribi, ribljem ulju (iz jetre), ljusci kakaoa, džigerici i žumancetu.

Suva koža kao hronično stanje

Normalna i zdrava koža prirodno je zaštićena hidro-lipidnim omotačem na površini. Taj film se sastoji od vode i lipida (masti) i štiti kožu od agresivnih spoljnih uticaja sprečavajući gubitak vode. Međutim, dešava se da se ravnoteža u površinskom sloju kože poremeti, tako da on više ne može da obavlja svoju funkciju barijere. Osećaj na koži postaje neugodan na razne načine –  dolazi do svraba, zatezanja, peckanja. 

Suva koža je zapravo hronično stanje, tip kože (kao što postoji masna koža, kombinovana koža, itd.) Za razliku od dehidrirane kože (trenutno stanje), suva koža može biti izazvana genetskom predispozicijom, ali i izvesnim kožnim oboljenjima, medicinskim tretmanima, spoljašnjim klimatskim faktorima, itd.

Suva koža iziskuje konstantnu negu, neophodno je pronaći preparate sa prirodnim sastojcima koji na nju neće delovati agresivno, potrebno je ne samo hidrirati nego i zadržati vodu u njoj. Uz to, potrebno je piti veće količine vode i izbegavati boravak u pretoplim i neprovetrenim prostorijama u kojima je suv vazduh.

Pored vitamina ne smemo zaboraviti ni minerale, prvenstveno cink, jer je i oni jednako važan za lepotu i zdravlje naše kože. Cink utiče na zdravlje kožnih ćelija tako što umanjuje štetno dejstvo slobodnih radikala. Osim toga, štiti fibroblaste, ćelije vezivnog tkiva zadužene za stvaranje kolagena, koje čine zaštitni sloj kože. Cinka ima u pilećem i goveđem mesu, pasulju, bebi spanaću i žitaricama. Nadamo se da smo vam pomogli u tome da svoj problem osvestite i da generalno više obratite pažnju na vitamine koji blagotvorno deluju na vašu kožu, te da ćete ih uvrstiti u većoj meri u dnevni unos, kako kroz ishranu tako i u preparatima za negu.

Povezani postovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *